Ontmoet Hans van Duijn: het creatieve brein achter honderden Nederlandse bedrijfsnamen

Hoe werkt het kopen van een bedrijfsnaam

In het oerwoud van bedrijfsnamen en domeinnamen die al geclaimd zijn, voelen veel ondernemers zich verloren. Hans niet. Hij weet daar altijd die ene verborgen parel van een naam te vinden.

Maak kennis met Hans van Duijn (33); het creatieve brein achter bedrijfsnaam.nl.

Hij groeide op in een familie van ondernemers; bij de strandtent van zijn oom en tante in Noordwijk, aan de viskraam van zijn ouders en in de tattooshop van zijn broer. Deze kleurrijke achtergrond schiep de basis voor zijn ondernemersgeest.

Zijn liefde voor creativiteit kwam al vroeg tot uiting.

“Vroeger op school stonden er meer tekeningen, dan sommen in mijn schrift”

vertelt Hans met een twinkeling in zijn ogen. Deze passie werd de drijvende kracht achter zijn carrière.

Hij startte zijn ondernemers avontuur op jonge leeftijd als branding specialist en webdesigner tijdens zijn studie aan het Grafisch Lyceum in Rotterdam. Dat maakt hem nu – tien jaar later – tot een expert in zijn vakgebied.

Hij werkte aan projecten voor bekende merken zoals Heineken, Turtle Wax en Shell. Maar ontwikkelde ook een voorliefde voor het helpen van starters.

“Ze staan aan het begin van een groot avontuur en ik kan ze daarbij helpen.”

Wat hem uniek maakt is dat hij als naamgever én grafisch ontwerper twee vakgebieden samenbrengt. Het resultaat is dat naam en vormgeving elkaar versterken.

“Net zoals zout en peper elkaar perfect aanvullen.”

Alles zelf doen? Dat is niet zijn stijl. Hij kiest ervoor om samen te werken met andere ondernemers, waarbij ieder zijn eigen expertise inbrengt.

“Ik geef juridisch advies bij merkregistraties.”

Marleen Splinter
European Trademark Attorney

“Maximaal rendement halen uit marketingbudget zie ik als topsport.”

Kes van Ommen
Marketing Strategy

“Het verbinden van de juiste mensen en partijen geeft mij energie.”

Dylan Dijkstra
Business Development