Help mij een bedrijfsnaam te kiezen

Vind je het lastig om de juiste bedrijfsnaam te kiezen? Als je weet waar je op moet letten wordt het een stuk makkelijker. Ontdek hieronder meer over de context achter de diverse soorten bedrijfsnamen. Laat je inspireren en vind de onverwachte, maar perfecte naam voor jouw bedrijf. Liever persoonlijk advies? Stuur ons een WhatsApp via de groene button rechtsonder.

1. Allround bedrijfsnamen

Een bedrijfsnaam moet direct duidelijk maken wat het bedrijf aanbiedt, toch? Dit is een veelgemaakte fout. De bekendste namen ter wereld verklappen niet wat het bedrijf doet. Denk bijvoorbeeld aan; Apple, Mcdonald’s, Rituals, Nike, Google etc. Deze namen hebben een aantal grote voordelen ten opzichte van beschrijvende namen.

Een ‘allround bedrijfsnaam’ kun je blijven gebruiken bij;

  • Een wijziging of uitbreiding in services en/of producten
  • Uitbreiding naar anderstalige landen
  • Een verandering van doelgroep
  • Overige onvoorziene veranderingen

Als een bedrijf groeit kan er veel veranderen. Een ‘allround bedrijfsnaam’ blijft altijd passen. In dit geval kan een slogan, de huisstijl en beeldmateriaal duidelijk maken wat het aanbod is.

Enkele voorbeelden van ‘allround bedrijfsnamen’ uit onze collectie:

 899,-
 899,-
Verkocht
 899,-
 399,-
 399,-
 899,-
 399,-
 399,-
Alle allround namen bekijken

2. Korte bedrijfsnamen

Nike, Etos, Unox, Uber, Lego, Tesla en Oreo zijn enkele voorbeelden van grote bedrijven die kiezen voor een korte naam. Dit is niet zonder reden. Uit meerdere internationale onderzoeken is gebleken dat bedrijven met korte, makkelijk uit te spreken namen:

  • Makkelijker zijn om te onthouden
  • Meer investeerders aantrekken
  • Meer winst halen uit marketing
  • Een hogere marktwaarde hebben

Daarom zijn sterke domeinnamen met 4-5 letters schaars en zeer gewild. Enkele voorbeelden van korte bedrijfsnamen uit ons aanbod:

 399,-
 399,-
Premium
 1950,-
 399,-
 399,-
 899,-
 399,-
 399,-
 399,-
Alle korte namen bekijken

3. Premium domeinnamen

Domeinnamen zijn unieke producten. Er kunnen bijvoorbeeld niet twee domeinnamen zijn van bedrijfsnaam.nl. Deze naam is slechts éénmalig beschikbaar.

Doordat het aantal websites ieder jaar fors toeneemt worden de sterke domeinnamen steeds schaarser. Ondernemers hebben daarom flink wat geld over voor een premium domeinnaam. Dit kan oplopen tot honderden of zelfs miljoenen euro’s.

De reden waarom ondernemers forse bedragen neerleggen voor een goede naam is omdat deze nu net het verschil kan maken. Een premium domeinnaam: trekt meer bezoekers, wekt vertrouwen, verkoopt beter, vergroot naamsbekendheid en verlaagd marketingkosten.

Een aantal voorbeelden van Nederlandse domeinnamen die voor grote bedragen zijn verkocht:

  • Vakantie.nl – € 2.5 miljoen
  • Voetbal.nl – € 453.780
  • Minto.nl – € 10.000
  • ITjobs.nl – € 24.509
  • aed.nl – € 25.500
  • Progress.nl – € 13.244
  • Pizza.nl – € 103.500

Wij bieden je de unieke mogelijkheid om een sterke en waardevaste domeinnaam in handen te krijgen.

De aanschaf is een éénmalige investering. Het is enkel bij aankoop dat je de overnameprijs betaalt. Bij de daaropvolgende jaarlijkse vernieuwingen geldt de gewone registratieprijs van circa €8 p/jaar.

Al onze premium domeinnamen hebben een hoog verkooppotentieel. Als je besluit de domeinnaam niet te gebruiken voor je bedrijf kan je deze mogelijk met winst doorverkopen.

Enkele voorbeelden van ‘premium bedrijfsnamen’ uit ons aanbod:

Premium
 2750,-
Premium
 4750,-
Premium
 1499,-
Premium
Verkocht
Premium
 2950,-
Premium
 2250,-
Premium
 2750,-
 899,-
Alle premium namen bekijken

4. Branchegerichte bedrijfsnamen

Branchegerichte namen maken (enigszins) duidelijk wat een bedrijf doet. Sommige namen laten heel duidelijk zien wat de branche is. Andere namen brengen een hint, gevoel, emotie, kracht of unieke eigenschap van een specifieke sector over. Al onze namen zijn netjes gesorteerd. Filter op prijs, branche, extensie of stijl. Ga naar de bedrijfsnamen pagina en klik bovenin op ‘filter namen’ .