Help mij een bedrijfsnaam te kiezen

Vind je het lastig om de juiste bedrijfsnaam te kiezen? Als je weet waar je op moet letten wordt het een stuk makkelijker. Ontdek hieronder meer over de context achter de diverse soorten bedrijfsnamen. Laat je inspireren en vind de onverwachte, maar perfecte naam voor jouw bedrijf. Liever persoonlijk advies? Stuur ons een WhatsApp via de groene button rechtsonder.

1. Allround bedrijfsnamen

Een bedrijfsnaam moet direct duidelijk maken wat het bedrijf aanbiedt, toch? Dit is een veelgemaakte fout. De bekendste namen ter wereld verklappen niet wat het bedrijf doet. Denk bijvoorbeeld aan; Apple, Mcdonald’s, Rituals, Nike, Google etc. Deze namen hebben een aantal grote voordelen ten opzichte van beschrijvende namen.

Een ‘allround bedrijfsnaam’ kun je blijven gebruiken bij;

  • Een wijziging of uitbreiding in services en/of producten
  • Uitbreiding naar anderstalige landen
  • Een verandering van doelgroep
  • Overige onvoorziene veranderingen

Als een bedrijf groeit kan er veel veranderen. Een ‘allround bedrijfsnaam’ blijft altijd passen. In dit geval kan een slogan, de huisstijl en beeldmateriaal duidelijk maken wat het aanbod is.

Enkele voorbeelden van ‘allround bedrijfsnamen’ uit onze collectie:

 899,-
 899,-
 899,-
 899,-
 399,-
 399,-
 899,-
 399,-
 399,-
Alle allround namen bekijken

2. Korte bedrijfsnamen

Nike, Etos, Unox, Uber, Lego, Tesla en Oreo zijn enkele voorbeelden van grote bedrijven die kiezen voor een korte naam. Dit is niet zonder reden. Uit meerdere internationale onderzoeken is gebleken dat bedrijven met korte, makkelijk uit te spreken namen:

  • Makkelijker zijn om te onthouden
  • Meer investeerders aantrekken
  • Meer winst halen uit marketing
  • Een hogere marktwaarde hebben

Daarom zijn sterke domeinnamen met 4-5 letters schaars en zeer gewild. Enkele voorbeelden van korte bedrijfsnamen uit ons aanbod:

 399,-
 399,-
Premium
 1950,-
 399,-
 899,-
 899,-
 399,-
 399,-
 399,-
Alle korte namen bekijken

3. Premium bedrijfsnamen

Premium domeinnamen worden ook wel het ‘vastgoed van het internet’ genoemd. Deze namen hebben een grote (potentiële) merkwaarde voor een product of bedrijf. Het versterkt iedere online en offline marketinguiting. Doorgaans is de naam een bestaand woord en/of uiterst gemakkelijk te onthouden. De overname is een éénmalige investering in de toekomst – het wordt een strategisch asset van je bedrijf.

Een premium domeinnaam:

  • Trekt meer bezoekers
  • Wekt vertrouwen
  • Verhoogd verkoopcijfers
  • Vergroot naamsbekendheid
  • Verlaagd marketingkosten
  • Heeft grote commerciële waarde

Enkele voorbeelden van ‘premium bedrijfsnamen’ uit ons aanbod:

Premium
 2750,-
Premium
 4950,-
Premium
 1250,-
Premium
 1499,-
Premium
Verkocht
Premium
 2950,-
Premium
 2950,-
Premium
 2950,-
Premium
 1499,-
Alle premium namen bekijken

4. Branchegerichte bedrijfsnamen

Branchegerichte namen maken (enigszins) duidelijk wat een bedrijf doet. Sommige namen laten heel duidelijk zien wat de branche is. Andere namen brengen een hint, gevoel, emotie, kracht of unieke eigenschap van een specifieke sector over. Al onze namen zijn netjes gesorteerd. Filter op prijs, branche, extensie of stijl. Ga naar de bedrijfsnamen pagina en klik bovenin op ‘filter namen’ .